Ademhalingsoefening Lente Equinox: ‘Equal Breathing’

Kalmeert & versterkt focus

Op de lente equinox staat de zon loodrecht op de evenaar en is de dag even lang als de nacht. Een mooi moment om je eigen evenwicht te oefenen.

  1. Zorg dat je comfortabel zit, met een ontspannen, maar rechte rug. Je kruin duw je zachtjes richting hemel, zodat je nek lang wordt en in lijn is met je ruggengraat
  2. Gewoon even zitten kan al zo fijn zijn
  3. Adem 4 tellen in door je neus en adem uit door je mond, ook 4 tellen. Na een tijdje oefenen wordt dat vanzelf 6 of 8 tellen.
  4. Zet het puntje van je tong tegen je verhemelte aan, net boven je voortanden aan de binnenkant. Zo verbind je de twee centrale meridianen die aan de voor -en achterkant lopen: conceptiemeridiaan en gouverneurmeridiaan. Dit stimuleert de circulatie.
  5. Ga met je inademing mee over de middellijn op je rug omhoog en over je schedel naar voren naar het punt waar je tong zachtjes tegenaan duwt en op je uitademing over de middellijn aan de voorkant omlaag en onderdoor. Via je perineum terug omhoog.
  6. Voor je opstaat: knipper even met je ogen en wapper je handen en voeten los.

Leave a Reply

Your email address will not be published.